FGR 125 GP, FGR 250 GP

FGR 125 GP

Významnou součástí společnosti FPOS je také vývoj a výroba silničních motocyklů, která započala v roce 2001. Nesmělým cílem projektu byla účast v kompletním seriálu mistrovství světa. V roce 2003 byl představen vodou chlazený dvoutaktní motor, který byl zasazen do podvozku Honda. V následujícím roce již byl vyvinut a vyroben kompletní podvozek FGR a tým MOTO FGR se účastnil šampionátu Alpe Adria Cup a doplňkově i mistrovství Evropy. V dalších letech se účastnil motocykl FGR 125 řady různých závodů na starém kontinentu. Již v roce 2007 se prvně objevil na roštu závodů mistrovství světa při příležitosti získání divoké karty na okruhu v Brně. Stejný počin tým zopakoval v letech 2009 a 2010, kdy se mu pokaždé podařilo nominovat se do závodu. To už se pomalu blížil nejúspěšnější rok značky, kterým byl rok 2011. Tým nominoval dva zkušené závodníky a v této sezóně se mu podařilo získat tři tituly, které vybojoval současný závodník třídy MOTO3 - brněnský Karel Hanika. Tým MOTO FGR vychoval také dalšího účastníka mistrovství světa - Jakuba Kornfeila.

FGR 250 GP

Cíl projektu byl naplněn v roce 2012, po devíti letech od prvního startu, kdy byl tým nominován na mistrovství světa MOTO GP v nové třídě MOTO3. I přesto, že jsme byli satelitním týmem, dokázali jsme udržet krok i s dlouholetými matadory. Po dlouhých 34 letech se tak znovu objevil český motocykl na scéně mistrovství světa. Jako jediný motocykl v naší české historii se zúčastnil kompletní sezóny mistrovství světa. To se nepodařilo ani značkám jako je JAWA nebo ČZ. Tentokrát, vzhledem ke krátké době na přípravu motocyklu, byl upraven podvozek FGR a do něj byl zabudován čtyřtaktní motor Honda o objemu 250 cm3. Motocykl se při závodech pohyboval zpravidla okolo poloviny startovního pole a za celou sezónu nezaznamenal jedinou závadu. Tým se zúčastnil všech 17 závodů na čtyřech kontinentech se dvěma jezdci a podařilo se mu získat 10 světových bodů. Nejpodařenější závod byl ve francouzském Le Mans, kdy holandský jezdec Jasper Iwema získal senzační 7. místo. V celkovém hodnocení stačilo 10 bodů na celkové  7. místo z 11 značek v poháru konstruktérů. Do současné chvíle absolvoval závodní tým MOTO FGR celkem 144 závodů, získal 75 pódiových umístění, 33 vítězství  a 4 tituly.

Více o tomto projektu naleznete na webových stránkách www.motofgr.com

Časová osa

2001 – začátek vývoje motocyklu FGR 125 GP

2003 – představení motoru FGR 125 GP, zisk titulu vicemistra ČR

2004 – představení motocyklu FGR 125 GP

2007 – první účast na Mistrovství světa na divokou kartu v Brně

2011 – zisk titulu mistra a vicemistra ČR ve třídě 125 GP

2012 – nominace do MOTO GP ve třídě MOTO3

2014 – absolutní vítězství v mezinárodním mistrovství ČR ve třídě MOTO3